BENİM KÜÇÜK DOSTLARIM ÖZETİ

Ekim 7, 2008 at 11:24 am 24 yorum

Yazarı: Halide Nusret Zorlutuna

ÖZET

Benim Küçük Dostlarım, adlı anı kitabı Halide Nusret Zorlutuna’nın yaşamış olduğu hikaye tarzı anılardan oluşmaktadır. Kitap okuduğunda Halide Nusret Zorlutuna’nın mesleğini ve öğrencilerini çok seven, kendini eğitime adamış idealist bir öğretmen olduğu görülür. Aşağıda, Halide Nusret Zorlutuna’nın yaşamış olduğu bu anılardan bazıları aktarılmaktadır.

Mefharet ve Arkadaşları

Halide Nusret Zorlutuna, öğretmen olarak girdiği bu sınıfta çok heyecanlanır. Bu anıda, sınıfta en çok dikkatini çeken Mefharet ve arkadaşlarından bahsetmektedir.

Halide Nusret Zorlutuna, öğretmenliğinin bu ilk yıllarında, öğretmenlere ait bir not defteri olmadığı için kendine ait bir ‘öğrenci defteri’ icat eder. Bu defterde her öğrenciye altı sayfa ayırır. Defterde, her öğrencinin; adı soyadını, babasının adını ve doğum yılını kaydettikten sonra öğrencinin tasvirini yapar. Sonra aile durumunu, öğrenebildiği kadar öğrenip oraya kaydeder. Daha sonra çocukların ruhları üzerine eğilir. Onların iç dünyalarını tanımaya çalışır ve onlar hakkında küçük notlar alır. İşte bunlardan birisi de Mefharet’tir.

Özetin Devamı İçin Tıklayın

Entry filed under: Kitap Özetleri, Roman Özetleri. Tags: , , , , , , .

Güncel KEY Listeleri İçin Tıklayın Yeni TÜRKSAT 3A Frekans Listesi

24 Yorum Add your own

  • 1. ahmet tayyar  |  Mart 31, 2009, 5:02 pm

    ben çok seviyorum herkese tavsiye ederim:

    Cevapla
  • 2. ADA  |  Nisan 2, 2009, 5:34 pm

    bence çok güzel bu kitabı okuyunca bazı şeyleri ögrendim herkese tavsiye ediyorum

    Cevapla
  • 3. ask-_-melegi-  |  Nisan 5, 2009, 11:24 am

    çok gzl bi kitap ödevime çok yardımcı oldu:)

    Cevapla
  • 4. Avrilcı  |  Mayıs 22, 2009, 12:31 pm

    Çok Güzel Bir Kitap Hiç Sıkılmadan Okudumm 🙂

    Cevapla
    • 5. nelike  |  Ekim 6, 2009, 6:57 pm

      ben daha okumadım ama inşallah bende okurum

      Cevapla
  • 6. merve  |  Kasım 3, 2009, 7:18 pm

    Arkadaşlar,bence bu kitap çok güzel hiç üşenmeden bir çırpıda okudum.Sizlerede kesinlikle tavsiye ediyorum eminim ki ;
    Bu kitabı okuyunca hayattan bazı derler çıkaracaksınız ve hayata bakış açınız değişecek…

    Cevapla
  • 7. merve  |  Kasım 3, 2009, 7:20 pm

    Arkadaşlar, afedersiniz bir önceki yorumumda bir hata yapmışım onu düzeltiyorum dersler yerine derler yazmışım çok afedersiniz…

    Cevapla
  • 8. ECE  |  Kasım 15, 2009, 1:11 pm

    Gerçekten arkadaslar çok güzel bir kitap begenerek okudum…Teşekkürler…

    Cevapla
  • 9. büşraaa  |  Aralık 28, 2009, 6:19 pm

    çok güzel bir kitapp öğretmanlerin öğrencilerine verdiği önemi, anlatıyor okumayanlara tavsiyem okusunlar tabi sadece bu kitap deil her kitabın içinde bir dünya vardır yani hiç bir kitaba kötü diyemeyiz öle deilmi??

    Cevapla
  • 10. büşra  |  Ocak 12, 2010, 6:08 pm

    çok güzel bir kitap okurken çok zevk aldım okumanızı tavsiye ederim

    Cevapla
  • 11. gamze  |  Ocak 14, 2010, 11:15 am

    çok güzel kitap

    Cevapla
  • 12. merve  |  Ocak 16, 2010, 5:24 pm

    harika bir kitap olduğunu düşünüyor;herkese tavsiye ediyorum..

    Cevapla
  • 13. furkan  |  Şubat 7, 2010, 9:01 am

    arkadaşlar bu metnin anafikri nedir acaba acele lazım yha

    Cevapla
  • 14. gökçe yıldız  |  Şubat 10, 2010, 5:45 pm

    çok güzel bir kitabtı hiç sıkılmadan okudum ve mutluluk duydum kitbı okudugum için bayıldım kitaba bitince üç kere daha okudum

    Cevapla
  • 15. kğdgh  |  Şubat 21, 2010, 4:13 pm

    valla ben okumak istemediğim için özeti okudum ii ki valla özetler var 🙂

    Cevapla
  • 16. merve  |  Mart 3, 2010, 4:27 pm

    wallahi ben 1 günde okudum muhteşem bi kitap

    Cevapla
  • 17. sena  |  Mart 5, 2010, 8:07 am

    çok güzel bir kitap.bir yaşam öyküsünü anlatıyor

    Cevapla
  • 18. serdar  |  Aralık 16, 2010, 3:56 pm

    arkadaşlar bn bu kitabı yarım saatte bitirdim 😀 😀 ister inanın ister inanmayın

    Cevapla
  • 19. Twici  |  Mart 23, 2011, 12:56 pm

    Ben kitabı okuyacağım . Sadece bu Mefharet’in tam olarak kim olduğunu anlamadım . Rica edersem biri söyleyebilirmi ?

    Cevapla
  • 20. SEREN  |  Mayıs 24, 2011, 1:18 pm

    bence kitap çok da güzel değil gerçi ben macera kitaplarını çooook sevdiğim için bu kitap benim ilgimi çekmiyor. ama size tavsiyem ‘BİR KÜÇÜK OSMANCIK VARDI’ adlı kitabi okuyun harika çok sürükleyici yazarı HASAN NAİL CANAT

    Cevapla
  • 21. zehra  |  Ekim 24, 2011, 4:39 pm

    valla çok güzel bir kitap hiç yorulmadan,hiç sıkılmadan,hiç üşenmeden okudum.halide nusretin en güzel kitaplarından biri diyebilirim.öyle içaçıcı bir kitapki okuyunca kendimi kitabın içinde hissediyorum.bu kitabı bir kaç kere daha okumak istiyorum ama ödevler ve yazılılar malesef peşimi bırakmıyor.her kese tavsiye ederim.

    Cevapla
  • 22. zeynep  |  Ekim 27, 2011, 12:42 pm

    kitap çok güzel

    Cevapla
  • 23. aliosman  |  Aralık 2, 2011, 5:49 pm

    sınavda bundan çıkacak güzel bir kitap

    Cevapla
  • 24. buket erten  |  Aralık 26, 2011, 12:16 pm

    güzel bir kitap

    Cevapla

Yorum bırakın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Performans Ödevi Kapakları İndir